Herinrichting Oranjebuurt Bakel
Gehighlighte tekst: Wil je op de hoogte blijven van en meepraten over dit project, ga dan naar de website van onsgemertbakel.nl.
Herinrichting Oranjebuurt Bakel
De gemeente wil starten met de voorbereidingen voor de herinrichting van de wijk Oranjebuurt inclusief Kerksedriessen en Speelweide in Bakel. De aanleiding van het project is het vervangen van de riolering en onderhoud aan de wegen. Maar we kijken of er nog meer nodig is.
Afgelopen jaar hebben we een visie voor de hele wijk opgesteld en met u gedeeld.
Daarna zijn we verder gegaan met de verdere uitwerking van fase 1 van het project.
Hieronder is de globale fasering aangegeven.
Meer informatie
Heeft u nu al vragen? Neem dan contact op met projectleider Gert-Jan Willems via gemeente@gemert-bakel.nl onder vermelding van de projectnaam ‘Herinrichting Oranjebuurt Bakel’.
Stand van zaken
Voorbereidingsfase
Stap 1 - Opstellen ruimtelijke visie herinrichting Oranjebuurt Bakel (Q1-Q3 2023)
- Ruimtelijke visie uitwerken tot een voorlopig- en definitief ontwerp
- Afstemmen voorlopig ontwerp met bewoners fase 1 op infomoment op 23 mei 2024 Link: profiel en impressieSchetsontwerp.pdf
- Terugkoppeling bevindingen bewonersavond
- Opstellen ruimtelijke visie
- Definiëren bouwstenen voor ontwerp
- Inrichtingsprincipes met beelden
- Mogelijke profielen per straat
- Informatiemoment met bewoners voor terugkoppeling ruimtelijke visie en fasering
- Presentatie inloopbijeenkomst 11/12 december 2023: Visie
Stap 2 – Technische uitwerking van ruimtelijke visie voor fase 1 (Q4 2024 – Q1 2025)
Gehighlighte tekst: Op dit moment bevindt het project zich in stap 2 van de voorbereidingsfase.
Dat houdt in dat we bezig zijn om de ruimtelijke visie uit te werken naar een definitief ontwerp. Daarin hebben we alle vragen en opmerkingen uit de eerste bewonersavond meegenomen.
Eind januari 2025 is dit definitief ontwerp klaar en gaan we dit ontwerp presenteren aan de omwonenden op een informatieavond. Medio februari zullen we deze avond organiseren. Omwonenden ontvangen circa 2 weken van te voren hiervoor een schriftelijke uitnodiging. Vervolgens gaan we verder het ontwerp uitwerken in uitvoeringsdocumenten (bestek en tekeningen).
Stap 3 – Aanbesteden (contracteren aannemer) en start uitvoering fase 1 (Q1-Q2 2025)
Wanneer de uitvoeringsdocumenten klaar zijn gaan we een contract aan met een aannemer en kan de uitvoering beginnen.
Stap 4 – Opstarten technische uitwerking van ruimtelijke visie voor fase 2 (Q3-Q4 2025)
Vervolgens gaan we verder met de voorbereidingen voor de 2e fase van het totale project. Naar verwachting zullen fase 2 en 3 uit onderstaand overzicht samengevoegd worden tot fase 2. Ook hier wordt de ruimtelijk visie vertaald in een voorlopig ontwerp.
De omwonenden worden uitgenodigd voor een informatiemoment en wij nemen de opmerkingen mee waarmee het definitief ontwerp kan worden vastgesteld.