Klachtenregeling
U kunt gebruik maken van de klachtenregeling, wanneer u niet tevreden bent met het handelen van ambtenaren en/of bestuurders van de gemeente Gemert-Bakel. Als u bijvoorbeeld tijdens een gesprek onbehoorlijk bent behandeld of u krijgt geen antwoord op uw brief.
Belangrijke tekst: Een klacht gaat altijd over gedrag.
Een klacht kunt u het beste zo snel mogelijk indienen, maar in ieder geval binnen een jaar na het voorval waarover u zich wilt beklagen. Dan ligt het voorval nog vers in het geheugen en kan mogelijk de lucht snel worden geklaard. U kunt uw klacht als volgt indienen:
Mondeling:
- bij de klachtencoördinator via telefoonnummer 0492-378 500. Mondelinge klachten pakt de klachtencoördinator direct op. Wij adviseren u dit als eerste te doen, hoe moeilijk dat misschien ook is. Onze klachtencoördinator staat u rustig te woord en helpt u zo goed mogelijk. Eventueel belt de klachtencoördinator u op een afgesproken tijdstip terug wanneer deze u niet meteen te woord kan staan.
Digitaal:
- per e-mail aan gemeente@gemert-bakel.nl.
- door in te loggen met DigiD en te omschrijven tegen wie, wanneer en welk gedrag uw klacht is gericht. Klacht digitaal indienen
Per post:
- ter attentie van de klachtencoördinator. Voorzie uw brief van uw naam en adres en geef aan tegen wie uw klacht is gericht en waarom u een klacht heeft.
Heeft u een klacht, vertel het ons! We worden er allemaal beter van!
Van digitaal en schriftelijk ingediende klachten ontvangt u binnen 6 weken schriftelijk bericht. Die termijn kan met vier weken verlengd worden.