Verhuizing doorgeven
Verhuist u binnen Gemert-Bakel of komt u hier wonen? Geef dan online uw verhuizing door. Doe dit maximaal vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen na uw verhuizing.
Verhuizing doorgeven
Dat kan:
- digitaal met uw DigiD.
- schriftelijk. Stuur het ingevulde aangifteformulier verhuizen naar ons toe.
- aan de balie. Hiervoor moet u een afspraak maken. Dit kan online of via telefoonnummer 0492-378 500.
Hoe lang duurt het?
De gemeente verwerkt uw gegevens binnen maximaal 10 werkdagen. U krijgt hier een bericht over.
Voorwaarden
De volgende personen mogen een verhuizing doorgeven:
- iedereen van 16 jaar en ouder voor zichzelf
- samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar (alleen als zij samen van het ene naar het andere adres verhuizen)
- de ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen
- ouder(s) voor inwonende meerderjarige kinderen (alleen als zij samen van het ene naar het andere adres verhuizen)
- meerderjarige kinderen voor inwonende ouder(s) (alleen als zij samen van het ene naar het andere adres verhuizen)
- de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld
- iemand die u gemachtigd heeft de verhuizing voor u door te geven
Verhuizing vanuit het buitenland of naar andere gemeente
- Verhuist u vanuit het buitenland naar Gemert-Bakel? Kijk dan op vestigen vanuit het buitenland.
- Verhuist u vanuit het buitenland naar Gemert-Bakel en heeft u al eerder ingeschreven gestaan in Nederland? Kijk dan op hervestiging in de BRP.
- Verhuist u vanuit Gemert-Bakel naar een andere gemeente? Dan hoeft u uw verhuizing alleen door te geven in uw nieuwe gemeente.
- Verhuist u vanuit Gemert-Bakel naar het buitenland? Kijk dan op Verhuizing naar het buitenland doorgeven (Emigratie).
Meenemen/opsturen
Bij persoonlijke melding aan de balie
- Geldig legitimatiebewijs
- Indien vereist een verklaring van inwoning/samenwoning In geval van een briefadres: schriftelijke toestemming van de briefadresgever en een kopie van zijn legitimatiebewijs
Bij schriftelijke melding
- Door u getekende brief met het aangifteformulier adreswijziging
- Kopie van uw geldig legitimatiebewijs
- Indien vereist een verklaring van inwoning/samenwoning In geval van een briefadres: schriftelijke toestemming van de briefadresgever en een kopie van zijn legitimatiebewijs
- Indien u samenwoont, anders dan wegens huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan ondertekent u beiden de aangiften en stuurt ook van beiden een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee.
Bij onderhuur of inwoning en bij samenwonen:
- een schriftelijke verklaring (verklaring van inwoning/samenwoning) van de hoofdbewoner of eigenaar en
- (een kopie van) het legitimatiebewijs van de hoofdbewoner of eigenaar en
- (een kopie van) het huurcontract of eigendomsbewijs van de woning.